Novinky

Strešné boxy G3 na slovensku

Kvalitné talianske strešné boxy v našej ponuke. Výborné ceny, dizajn aj kvalita.

Strešný box len za 99,- EUR


Toto leto sme si pre Vás pripravili skvelé akcie. Svoje auto na dovolenku vybavíte skutočne lacno.

 

Strešný box za 99 EUR s DPH. Objem 250 litrov.

splash

 

 

Nosiče bicyklov v akcii 3 za cenu 2. Ńosič je uzamykateľný, oceľový. Najlepšia cena na trhu. Tri kusy len za 43,8 EUR s DPH.

splash

Nosič lyží za polovicu

20.12.2015 – Nosič lyží so zľavou 50%

Nové boxy v ponuke

1.12.2015 – Pridávame boxy značky Junior…

Novinky - nové ťažné zariadenia

18.10.2014 : Novinky – Zmeny – Znížené ceny – zrušené položky.

 

Ako prevážať bicykle?

Ako prevážať bicykle?

Vopchať do kabíny, vyložiť na strechu, či schovať za auto? Možností prepravy bicyklov je viac, pričom každá z nich má svoje plusy aj mínusy.

 

Teplých dní stále pribúda a svoje bicykle už prebúdzajú z hybernácie aj tí meteorologicky najopatrnejší jedinci. Je teda najvyšší čas pozrieť sa na dve kolesá s ľudským pohonom z pohľadu štyroch kolies a pohonu motorového. Najprv teoreticky a potom aj prakticky, pričom našim konkrétnym figurantom bude dlhodobo testovaná Škoda Rapid Spaceback a odborným spolupracovníkom internetový obchod Tazar Group.

Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle 
Toto sú iba dva z viacerých pohľadov na prepravu bicykla autom. Vidíte to inak? Chcete sa dozvedieť viac? Čítajte ďalej. Foto: Marek Pokrývka

Bicykel v kabíne: najjednoduchšie riešenie?

Na prvý pohľad najjednoduchším riešením sa ukazuje byť preprava v interiéri: šupnem bicykel do kabíny a nestarám sa o žiadne hlúpe nosiče. Ak ho potrebujete previezť ozaj len výnimočne a na krátku trasu, zmestí sa vám do auta a je vám jedno, že uberá z komfortu posádky a prepravnej kapacity, ani vás nerozhodí tým, že vám môže zanešváriť interiér, tak sa povedzme ešte dá privrieť oko. Ak ale takto začnete prepravovať bicykel pravidelnejšie, tak už ozaj zbytočne pokúšate šťastie.

 

Preprava v kabíne nerobí dobre ani samotnému bicyklu, ktorý nie je dimenzovaný na to, aby dlhodobo ležal a natriasal sa na boku, nedajbože na ďalšom bicykli. Samozrejme, do veľkého MPV ho zrejme vpracete aj „na stojáka“, do tých najväčších možno aj bez odmontovania kolies. Lenže ak vaše vozidlo nie je vybavené špeciálnym interiérovým upevňovacím systémom na bicykle – pomerne raritnou záležitosťou, ktorú nájdete v továrenskej výbave zopár veľkopriestorových osobných áut – stále ste ďaleko od bezpečnej strany.

Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle 
 Do dlhodobo testovanej Škody Rapid sa nám bicykel ani nezmestil, museli by sme mu odmontovať predné koleso. Foto: Marek Pokrývka

Ešte horšie však je, že pri čelnej kolízii vozidla sa v interiéri neupevnený bicykel mení na nebezpečnú zbraň, ktorá dokáže vážne ohroziť posádku pred sebou. V prípade, že máte v aute pevne ukotvenú kovovú deliacu mrežu, odskáčete haváriu zrejme iba poškodením bicykla a druhotne od neho aj interiéru auta. Ak je to však iba provizórna výklopná priečka bez pevných úchytov či dokonca iba pružná textilná sieť, pri tvrdom čelnom náraze vozidla silno pochybujeme o ich dostatočnom zá­držnom účinku voči zozadu letiacemu bicyklu.

Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle 
Na interiérové odvezenie dvoch nerozmontovaných dospeláckych horských bicyklov v kombinácii s dvoma členmi posádky potrebujete aspoň priemerne objemné kombi nižšej strednej triedy. Foto: Marek Pokrývka

Už pri čo i len trochu pravidelnej preprave a dlhšej než veľmi krátkej trase jazdy sa nám preto exteriérový nosič bicykla zdá byť veľmi rozumným nápadom. Lenže týmto konštatovaním púšťame do éteru viac otázok, než odpovedí. Aký typ nosiča? Kam ho namontovať? Koľko zaňho zaplatiť? Ako s ním jazdiť?

Nosič? Pozor na nosnosť!

Dnes stále ešte najbežnejším typom upevňovania extra nákladu na vozidlo je použitie jeho strechy. Napríklad tak, ako sme to skúšali pre pár mesiacmi aj my, pri porovnávaní spotreby paliva otvoreného nosiča lyží a uzavretého strešného boxu. Aj pri nosičoch bicyklov na strechu ale platí, že táto časť auta musí byť na takéto niečo technicky pripravená.

Základný údaj, ktorý je potrebné vziať do úvahy, je nosnosť strechy. U mnohých vozidiel má štandardnú hodnotu 75 kg, pri väčších alebo menších s adekvátne krehkejšou či robustnejšou konštrukciou, sa však môže líšiť. A aby ste zistili, koľko bicyklov na vašej konkrétnej streche unesiete, je potrebné spočítať nielen ich hmotnosť, ale aj zarátať hmotnosť nosiča na bicykle a základných priečnych strešných nosičov.

Ako prevážať bicykle 10 fotografií v galérii Ako prevážať bicykle 

Ak nemáte auto s pozdĺžnymi strešnými nosníkmi, netreba zúfať, priečne základné nosiče sa dajú namontovať na strechu aj priamo, dokonca aj na sklenenú akú má Rapid Spaceback. Foto: Marek Pokrývka

Ak ste sa s tým doteraz nestretli, tak pripomíname, že preprava bicyklov na streche si skutočne vyžaduje zväčša najmenej dve samostatné technické zariadenia: samotný nosič bicyklov a základný strešný nosič s priečkami, na ktoré sa namontuje. Aj základné strešné nosiče sa môžu líšiť podľa toho, či vozidlo má alebo nemá vo výbave pevne namontované pozdĺžne strešné nosníky.

 

Náš konkrétny prípad, teda Rapid Spaceback, ich nemá a priečky základného strešného nosiča sa preto montujú priamo na jeho strechu: zhora sa oprú pogumovanými nohami a zospodu sa prichytia do predpripravených bodov pod hranou strechy, nad dverami. Nosnosť tohto základného strešného nosiča je 75 kg. K nej sa ešte vrátime pri praktickom skúšaní nosičov bicyklov.

Ako prevážať bicykle 10 fotografií v galérii Ako prevážať bicykle 
Jednou z výhod nosiča na ťažné zariadenie, evidentných na prvý pohľad, je jeho kompaktný formát v zloženom stave . Foto: Marek Pokrývka

Aj pri nosičoch, ktoré sa upevňujú na ťažné zariadenie, je nosnosť dôležitým faktorom. Podstatným je údaj o maximálnej hmotnosti, povolenej v zvislom smere na guľový čap, alebo jednoduchšie slovensky povedané na guľu ťažného zariadenia. Tento údaj sa môže líšiť v technickej dokumentácii vozidla a samotného ťažného zariadenia, vždy sa preto treba orientovať podľa nižšieho čísla.

V našom konkrétnom prípade máme na vozidle ťažné zariadenie, ktoré je schválené do 75 kg, pre samotné vozidlo je však povolených max. 50 kg – a to je v tomto prípade smerodajný údaj. A teoreticky by to platilo aj opačne: ak by bolo vozidlo schválené povedzme do 75 kg, nosič by však zvislo na guli uniesol iba 50 kg, opäť rozhoduje táto nižšia hodnota. A znovu je potrebné do súčtu celkovej hmotnosti nákladu započítať nielen bicykle, ale aj hmotnosť samotného nosiča.

Od teórie k praxi

Najbežnejším typom nosiča bicyklov na auto je ten strešný. Stále úspešnejšie mu však sekunduje typ, montovaný na ťažné zariadenie. Nie nadarmo sme na predošlých riadkoch spomenuli práve tieto dva typy a nie nadarmo sa práve im budeme venovať podrobnejšie aj ďalej. Z praktického hľadiska sme zatiaľ nahryzli iba ich nosnosť, aj tú však iba okrajovo a aj tá si ešte zaslúži podrobnejšiu pozornosť. Ak nemáme zostať iba v rovine teórie, musíme sa pozrieť aj na ďalšie dôležité faktory.

Čo napríklad spotreba paliva? Poviete si: strešný nosič ju bude kaziť asi viac, keďže je priamo vystavené vetru a výraznejšie zhoršuje aerodynamiku, než bicykle, do veľkej miery skryté za autom. V poriadku, to je dobrá teoretická úvaha, ale zaslúži aj potvrdenie v praxi, meraním. A my vám konkrétne čísla určite prinesieme, pri priamom porovnaní spotreby automobilu bez nosičov, s konkrétnym nosičom na streches konkrétnym nosičom na ťažnom zariadení.

Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle Ako prevážať bicykle 10 Ako prevážať bicykle 
Sú potrebné štyri silné chlapské ruky, alebo to zvládne aj jedna krehká dáma? Aj v požiadavkách na komfort nakladania sa nosiče bicyklov môžu výrazne líšiť

A komfort nakladania? Aj tu si možno poviete, že je rozdiel vytrepať bicykel až na strechu alebo ho dvihnúť len pár decimetrov nad ťažné. Budete však možno prekvapení, že nie je strešný nosič ako strešný nosič a aj na rovnako vysokú strechu toho istého auta sa neupevňujú rovnako jednoducho. Alebo v prípade, že máte niekoľko desiatok kíl ťažký elektrický bicykel, tak nie je jedno ani to, aký typ nosiča na ťažné zariadenie si zvolíte.

Alebo kvalita. Stúpa adekvátne s rastúcou cenou jednotlivých typov nosičov? Čo vlastne dostanete ako extra bonus za extra investíciu? Lepšie zabezpečenie nosiča proti krádeži z auta? Alebo lepšie zabezpečenie bicyklov proti krádeži z nosiča? Aj jedno, aj druhé. Ale v rozličnej miere, ktorej sa takisto budeme venovať praktickejšie a konkrétnejšie. A poukážeme aj na niektoré najdôležitejšie súvislosti prepravy bicyklov na konkrétnych typoch nosičov, vrátane zmienky o postihoch za ich nedodržanie. Už čoskoro.

 

Nosiče bicyklov na strechu aj na ťažné zariadenie nám zapožičal internetový obchod Tazar Group.

 

Nové nosiče na úžitkové automobily

Rozšírili sme našu ponuku o veľmi kvalitné strešné nosiče pre úžitkové automobily značky Nordrive. Typové nosiče  vo variante 2 / 3 až 4 tyčové s vysokým zaťažením až 200 kg za veľmi priaznivé ceny už od 58 €. 

Nové ťažné v ponuke

Nové modely ťažných zariadení v ponuke:
 

Ťažné zariadenie Mitsubishi Pajero 3/5-dverové
Rok výroby: 2000–

Ťažné zariadenie Peugeot 301
Kód: GCC0645 / GAC0645
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Citroen C-Elysée
Kód: GCC0645 / GAC0645
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Renault Clio IV
Kód: GCR0807 / GAR0807
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Suzuki Jimny
Kód: GCS0506 / GAS0506
Rok výroby: 1998–

Ťažné zariadenie VW Golf Kombi
Kód: GCV0106 / GAV0106
Rok výroby: 1993–1999

Ťažné zariadenie Ford Focus 3/5-dverové
Kód: GCF0516 / GAF0516
Rok výroby: 1998–2004

Ťažné zariadenie Audi A3
Kód: GCA0485 / GAA0485
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie VW Golf VII
Kód: GCA0485 / GAA0485 / B038–041
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Mercedes A-Klasse
Kód: B048–803
Rok výroby: 1997–2004

Ťažné zariadenie Ford B-Max
Kód: B049–623
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Opel Mokka
Kód: B038–211
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Seat Leon
Kód: B038–041
Rok výroby: 2013–

Ťažné zariadenie Audi A3 3-dverové
Kód: B038–041
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Škoda Rapid
Kód: B049–413 / B038–231 / 
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Alfa Romeo MiTo
Kód: B029–913 / B029–911
Rok výroby: 2008–

Ťažné zariadenie Dacia Lodgy
Kód: B038–121
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Mazda CX5
Kód: B038–190
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Subaru Legacy Outback
Kód: GCS1025 / GAS1025
Rok výroby: 2009–

Ťažné zariadenie Honda CR-V new
Kód: GCH0895 / GAH0895
Rok výroby: 2012–

Ťažné zariadenie Honda Civic 5-dverové
Kód: GCH0905 / GAH0905
Rok výroby: 2012–
124,26 € 111,83 €

Novinky 02.12.2012

Strešné nosiče:

 – základné strešné nosiče Whispbar po Mitsubishi

Mitsubishi Outlander 2012– (integrované lyžiny – LP)
Toyota Prius+ 2012-
Ford Ranger 2012-
Chrysler Grand Voyager 2012– (bez lyžín)
Honda CR-V 2012-
Audi A3 3-dverové 2012-
BMW 3-rada Kombi 2012– (bez lyžín)
Fiat 500L 2012-
Renault Clio IV 2012–

Ťažné zariadenia:

Audi A3 2012-
Škoda Rapid 2012-
Kia Cee´d Kombi 2012-


 

Novinky 31/10/2012

Strešné nosiče:

Mazda 5 2010– bez lyžín (MontBlanc)
Ford Focus Kombi BEZ lyžín 2011– (MontBlanc)
Kia Optima 2012– (MontBlanc)
Audi A1 Sportback 2012– (MontBlanc)
Kia Ceed / Hyundai i30 HB 2012– (MontBlanc)
Kia Rio HB 2011- (MontBlanc)
Renault Twingo 2007- (MontBlanc)
Opel Zafira 2012- (MontBlanc)
Audi Q5 (MontBlanc)
Mitubishi ASX (MontBlanc)
Peugeot 508 SW (MontBlanc)
Renault Clio IV 5-dverové 2012– (LP)
Fiat 500L 5-dverové 2012– (LP)
Audi A3 3-dverové 2012– (LP)
BMW 3-rada Kombi BEZ lyžín 2012– (LP)
Škoda Citigo 3-dverové (LP)
Seat Mii 3-dverové 2012– (LP)

Nosiče lyží MontBlanc:
Everest – hliníkový špičkový nosič pre náročných 6p lyží / 4 snowboardy
McKinley – hliníkový špičkový nosič pre náročných 4p lyží / 2 snowboardy
Zermatt – oceľový nosič na 4p lyží alebo 1 snowboard

Ťažné zaraidenia:

Honda Civic 5dv. HB 2012- 
Ford Ranger 2012-
Mazda BT50 2012-
Mercedes Citan 2012–